4) Ateliér na papíře...Svatebnění

Jak se dělá svatba

Malý pohled do zákulisí….

…pro spoustu lidí je chystání svatební výzdoby velmi lákavým a trochu tajemným procesem, jež překvapivě není jen o tom “přijít a svázat”…ukážu vám i budoucím nevěstám, jak taková svatba u nás v ateliéru vlastně vzniká – od úplného začátku a do konce…

je jedno, jestli chystáme svatbu malou, komorní nebo velkou, pro několik desítek hostů, průběh příprav je pořád vlastně stejný…liší se spíš v čase a náročnosti a také službách, které si nevěsty přejí…ovšem do chvíle předání květin snoubencům, je to vždycky “stále stejné”

 

 

Tak úplně od začátku – svatba v barvě hořčice…

1) rezervace termínu (mnohdy několik měsíců až rok předem) – chcete-li květiny pro Váš den od nás, je potřeba (po seznámení se s naším ceníkem a obchodními podmínkami přístupnými na stránkách) rezervovat si termín – zaplacením rezervačního poplatku 2 500,- Kč (odečteme ho ve vyúčtování z konečné ceny zakázky, pokud si rezervaci rozmyslíte, propadá) …čím dříve to uděláte, tím lépe…v jeden termín jsem totiž schopna realizovat jen omezený počet svateb…

 

2) představy – popíšete mi, jak si svatbu představujete, jakou byste ji chtěli…v kostce, abych věděla, kam se asi budeme ubírat…fotkami, popisem…nově, tak nějak vyplynutím ze situace, mám připravený dotazník, který nastínění svatebních představ ulehčí a mně poví to podstatné…poté si domluvíme osobní schůzku

 

3) schůzka – u kávy nebo čaje v ateliéru, případně na jiném místě, si spolu představy krok po kroku projdeme….budeme hodně mluvit  – spíš vy a já budu poslouchat…hodně se ptát – já, abych z vás “dostala” to potřebné 🙂 vy na to, co vás napadne…a taky si ukazovat – budou “lítat” fotky – vaší inspirace, naší práce, možností, variant…i ukázky typů, materiálů, dekorací…čeká nás čas povídavého svatebního ladění…někdy hodina, někdy dvě, jak bude třeba…na konci schůzky budeme mít představác vzájemně jasno….schůzka vás na místě bude stát 500,- Kč…(i když osobní setkání s vámi preferuji – stačí mi jedno, může se stát, že zkrátka není možné…pro tento případ pak slouží výše zmíněný dotazník a korespondence “na dálku”)

 

4) koláž – po schůzce vám poskládám koláž materiálu, květin, ze kterých by měly být vaše svatební květiny poskládány…až už představu máte, či nikoli, je fajn, když prostě víme, čeho se budeme držet…pokud se bude líbit, budu podle ní stavět kalkulaci

 

5) návštěva lokace – mám-li realizovat a instalovat výzdobu v místě svatby, je vždy fajn, když k místu ladí – nejen stylem, ale také množstvím a vhodnými dekoracemi…spoustu svatebních míst znám, ty, které ještě ne, si často jezdím se snoubenci nebo sama obhlídnout…ať vím, do čeho jdu 🙂 …poplatek za tuto službu najdete v doplatkové faktuře

 

6) návrh – dekoraci vaší svatby promyslím, navrhnu, nakreslím (krok po kroku ji mám nejen v hlavě, ale i na papíře)

 

7) kalkulace – máme-li o výzdobě, materiálu a množství jasno, pošlu Vám kalkulaci, položku po položce, abyste viděla, co to bude  cca stát, co případně upravit, ubrat, přidat

 

8) objednávka – odsouhlasení kalkulace je čas na sepsání písemné objednávky, abychom vy i já měli “v ruce nějaký papír”…objednávka je závazná, takže plní formu smlouvy…

 

9) mezičas – v čase od domluvy do květinové práce ladíme detaily….vyrábíme dekorace, základy, sháníme svíčky, ubrousky, pořizujeme dekorace…tak, aby vaše svatební výzdoba byla dotažena do poslední tečky

 

10) materiál – 10 dní před svatbou je potřeba sepsat potřebný materiál pro vaši zakázku a poslat ji dodavateli…současně vám odchází faktura na zálohu na něj, protože jakmile květiny objednám, musím je zaplatit

 

11) už se to blíží – do svatby zbývá pár dní, květiny přivezli, je potřeba je očistit, roztřídit, nechat pořádně napít, některé nakvést a podobně…nachystat podle seznamu dekorace z půjčovny, všechny vyleštit, zabalit

 

12) kvítí a zase kvítí – přišel čas vám květiny přetvořit na výzdobu – vytvořit aranžmá i dekorace, nachystat výzdobu, uvázat kytice, klopy, připravit vývazky, zhotovit náramky, čelenky, natrhat kvítí na házení…případně nachystat kvítí volně pro dodekorování přímo na místě

 

13) svatební den – časně ráno všechny květiny zkontrolovat, začistit stuhami, vyfotit, zabalit…spolu s dekoracemi  z půjčovny, květinami navíc, nářadím a podklady naložit a odvézt…uff

 

14) místo – hurá, jedna velká část práce za námi, teď už jen vybalit a nainstalovat….nejdříve hostinu, aby venku byly květiny co nejsvěžejší…svatební tabuli, koutky, prostor…potom slavobrána, ulička….nakonec dort, sladký bar…po několika hodinách, s několika pomocníky a míjení se s personálem i jinými dodavateli máme hotovo…

 

15) dokumentace – ještě prolítnout, finálně zkontrolovat “podklady” s výsledkem, jestli je vše, jak má…vyfotit…a hurá, nevěsta se může vdávat 🙂

 

16) po svatbě – zkontrolujeme vrácené dekorace, roztřídíme, vypereme, uklidíme na jejich místo…vystavím vám konečné vyúčtování vašich květin, pošlu fakturu na doplatek….a budete-li chtít, tak i fotky květin, které jsme pořídili po jejich zhotovení….

 

a je to…tím to končí…už v tuhle chvíli se těším na vaše profi fotky 🙂 (a často s myšlenkou na další svatbu po vás v hlavě)